Vytváříme vzdělávací programy,
které prokazatelně zlepšují učení dětí,
jejich wellbeing a vztah k přírodě.

Dojmologii nepěstujeme.
Výzkumy potvrzují,
že naše programy mají skutečné dopady.

N

Děti se chovají šetrněji
k životnímu prostředí.

Více šetří vodou a energií, předchází vzniku odpadů a více je třídí.

N

Zvyšuje se zájem žáků
o přírodní vědy.

Rozšiřují své výzkumné dovednosti, porozumění badatelskému cyklu
a vědecké práci.

N

Roste přesvědčení studentů
o vlastním vlivu.

Častěji mají pocit, že je v jejich moci pozitivně ovlivňovat životní prostředí v jejich okolí.

N

Mladí lidé se identifikují
s ochranou přírody.

Ve svém okolí působí jako názoroví vůdci diskutující o problémech životního prostředí.

N

Rozvíjí se environmentální
senzitivita dětí.

Roste jejich spokojenost s trávením času venku a snižuje se jejich strach
z přírody.

N

Učitelé více zapojují děti
do rozhodování o jejich učení.

Učí venku a využívají badatelsky orientovanou výuku.

Na evaluacích spolupracujeme s těmito experty:

Jan Činčera

Masarykova univerzita

Jan Krajhanzl

Institut 2050

Roman Kroufek

Univerzita J. E. Purkyně

Barbora Komberec Novosadová

Impact Academy

„Pokud bych nezačala díky vám učit venku, asi bych už neučila. Venku učím vlastně kvůli sobě a dle odezvy usuzuji, že to vyhovuje i dětem.“

Veronika Černohousová

učitelka na ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha-Karlín

Rozsáhlých evaluačních výzkumů
jsme provedli už přes tři desítky.

 

Patříme k prvním vzdělávacím organizacím v Česku,
které začaly systematicky vyhodnocovat dopad své činnosti:

  • sledujeme skutečný dopad našich programů, rozvoj znalostí, dovedností a postojů i posun v chování u dětí a vyučujících,
  • kombinujeme metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu,
  • výstupy z výzkumů publikujeme ve špičkových odborných časopisech.

Program GLOBE: Co ovlivňuje spokojenost žáků a učitelů s přírodovědným vzděláváním?

Emancipační nebo instrumentální? Jak žáci a učitelé vnímají realizaci programu Ekoškola

Ekoškola ve školkách: Výsledky pilotáže programu

To, že děláme dobrou práci,
dokazují i nejrůznější ocenění…

Celkový vítěz E.ON Energy GLOBE za rok 2015

Ceny SDGs: 1. místo v kategorii vzdělávání za rok 2021

Ceny SDGs: finalista v kategorii vzdělávání za rok 2024

„Tým TEREZY patří v české ekovýchově k těm největším profesionálům a expertům.
Upřímně jim záleží na zvyšování dopadu jejich aktivit.”

Jan Krajhanzl

sociální a enviromentální psycholog, Institut 2050 a Masarykova univerzita