Vítejte ve čtvrtém modulu online kurzu
Odborníci se shodují, že aby vzdělávání o klimatu bylo efektivní, mělo by se to promítnout do všech předmětů na škole. To chce koordinovanou spolupráci učitelů a učitelek. Navíc, s parťákem se to lépe táhne! To potvrzují ve videu níže i paní učitelky Lenka Pořízková a Kateřina Tlustá z Gymnázia Jana Palacha v Mělníku. Z videa se také dozvíte, co všechno jim týmová spolupráce přinesla, a jaké výzvy musely překonat.
U tématu, jako je změna klimatu je spolupráce více učitelů ve škole důležitá. Je samozřejmé, že když s tím začínáte, mohou být ostatní kolegové skeptičtí. Nenechte se tím odradit a zlákejte je svým příkladem. Zkuste se zamyslet nad tím, jak vlastně ve vaší škole funguje spolupráce při výuce nějakého průřezového tématu nebo třeba i při výuce jednoho předmětu více učiteli. Pomoci vám může tabulka s jednotlivými stupni spolupráce ve škole. Projděte si ji a najděte, jak na tom jste. Třeba vám nápady, jak spolupráci rozvíjet dál pomohou.
Tabulka Stupně spolupráce ve škole
Desatero kolegiální spolupráce
Roční plán EVVO Gymnázia Jana Palacha Mělník
Naplánovali jste spolu s kolegy projekt na téma související s klimatickou změnou / klimatickou krizí? Nyní se s týmem opět podívejte na naplánované aktivity: najdete v nich všechny součásti jízdního kola, které představují důležité oblasti klimatického vzdělávání? Chceklist v souboru níže vám to pomůže zjistit a případně můžete danou oblast do projektu ještě doplnit.
Klimatické kolo - Checklist pro projekty
Samozřejmě není nutné, ani reálné, aby každý projekt pokryl všechny tyto oblasti, ale platí, že čím více těchto oblastí máte v projektu, tím širší dopad bude mít.
Nevíte, co si představit pod jednotlivými díly kola/oblastmi klimatického vzdělávání? Vraťte se do prvního modulu kurzu a prozkoumejte znovu proklikatelný obrázek kola.