Vedeme mladé lidi
a vyučující k respektu, porozumění
a ochraně životního prostředí.
3 oblasti,
ve kterých zlepšujeme
vzdělávání v Česku:
Učení a hra venku
Zkoumání přírody
Ochrana klimatu
„Spolupráce s TEREZOU rozvíjí profesionalitu našich učitelů a tím i jejich dopad na učení dětí. Výsledkem je větší aktivita dětí, hlubší porozumění souvislostem a odpovědnější občanské jednání.“
Jsme nezisková organizace
a sbližujeme mladé lidi s přírodou.
Už 45 let.
2024
NOVÁ PRVOUKA
- právě teď pracujeme na revoluční učebnici prvouky do každé české školy – a hledáme partnery
2022
UCIMOKLIMATU.CZ
- Podílíme se na spuštění vzdělávacího portálu ucimoklimatu.cz ve spolupráci se sedmi dalšími organizacemi
2020
KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
- Vedeme národní pracovní skupinu pro klimatické vzdělávání, se kterou vydáváváme první českou odbornou publikaci pro jeho rozvoj
2017
UČÍME SE VENKU
- Vytváříme iniciativu Učíme se venku v koalici s dalšími organizacemi a zaplavujeme vyučující inspirací, jak obohatit výuku venku
2012
GLOBE PROGRAM EUROPE AND EURASIA OFFICE
- Vyhráváme tendr a od té doby řídíme GLOBE Program Europe and Eurasia Office podporující rozvoj programu ve více než 40 zemích.
2010
BADATELÉ
- Vrháme se do vývoje metodik a testování badatelsky orientované výuky, což se později přerodí v program Badatelé
2005
EKOŠKOLA
- Přinášíme do ČR celosvětovou síť Ekoškol, vyzdvihovanou UNESCO jako modelový celoškolní program vzdělávání pro udržitelný rozvoj
1998
LES VE ŠKOLE
- Startujeme Les ve škole, zážitkové učení o lese, později jako součást mezinárodního programu LEAF
1995
PROGRAM GLOBE
- Za ČR se pouštíme do vzdělávacího programu GLOBE,
který na Den Země zahájil viceprezident USA Al Gore
1992
PRVNÍ EKOLOGICKÉ PROJEKTY
- Začínáme s celostátními ekologickými projekty pro děti ve školách
1979
OCHRANA PROKOPSKÉHO ÚDOLÍ
- Chráníme Prokopské údolí a prožíváme ostrůvek
svobody v nesvobodě
2024
NOVÁ PRVOUKA
- právě teď pracujeme na revoluční učebnici prvouky do každé české školy a hledáme partnery
2022
UCIMOKLIMATU.CZ
- Podílíme se na spuštění vzdělávacího portálu ucimoklimatu.cz ve spolupráci se sedmi dalšími organizacemi
2020
KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
- Vedeme národní pracovní skupinu pro klimatické vzdělávání, se kterou vydáváváme první českou odbornou publikaci pro jeho rozvoj
2017
UČÍME SE VENKU
- Vytváříme iniciativu Učíme se venku v koalici s dalšími organizacemi a zaplavujeme vyučující inspirací, jak obohatit výuku venku
2012
GLOBE PROGRAM EUROPE AND EURASIA OFFICE
- Vyhráváme tendr a od té doby řídíme GLOBE Program Europe and Eurasia Office podporující rozvoj programu ve více než 40 zemích.
2010
BADATELÉ
- Vrháme se do vývoje metodik a testování badatelsky orientované výuky, což se později přerodí v program Badatelé
2005
EKOŠKOLA
- Přinášíme do ČR celosvětovou síť Ekoškol, vyzdvihovanou UNESCO jako modelový celoškolní program vzdělávání pro udržitelný rozvoj
1998
LES VE ŠKOLE
- Startujeme Les ve škole, zážitkové učení o lese, později jako součást mezinárodního programu LEAF
1995
PROGRAM GLOBE
- Za ČR se pouštíme do vzdělávacího programu GLOBE, který na Den Země zahájil viceprezident USA Al Gore
1992
PRVNÍ EKOLOGICKÉ PROJEKTY
- Začínáme s celostátními ekologickými projekty pro děti ve školách
1979
OCHRANA PROKOPSKÉHO ÚDOLÍ
- Chráníme Prokopské údolí a prožíváme ostrůvek
svobody v nesvobodě
Co a jak učíme, rozhoduje o naší budoucnosti.
7 strategií jak měníme školství k lepšímu
1.
Cílíme na průvodce
Vzděláváme a podporujeme ty, kteří tráví s dětmi a mladými lidmi nejvíce času – především vyučující, rodiče, vychovatelky, průvodce apod. Právě oni totiž mají možnost ovlivnit děti nejvíce.
2.
Určujeme trendy
Přitahujeme pozornost ke klíčovým tématům vzdělávání blízkého přírodě
a děláme z nich trendy mezi odborníky, vyučujícími i rodiči. Daří se nám to například s učením venku, badatelstvím nebo klimatickým vzděláváním.
5.
Propojujeme se
Naše cíle prosazujeme s dalšími partnery, zakládáme koalice a jsme aktivní ve střešních organizacích. Budujeme podpůrné komunity a předáváme naše know-how. Víme, že společně dokážeme více než sami.
3.
Známe naše klienty
Přes 40 let jsme propojeni s tisíci vyučujících, rodičů a dětí.
Průběžně zjišťujeme jejich potřeby
a problémy a mapujeme příležitosti pro rozvoj i bariéry. Díky tomu vytváříme produkty přesně pro ně.
6.
Ověřujeme si
Naši činnost podrobujeme evaluačním výzkumům, zpětné vazbě i reflexi. Pomáhám nám to vidět, co funguje, co nefunguje a kde je ještě prostor pro zlepšení. Tím soustavně posilujeme náš dopad.
4.
Posouváme systém
Vyjednáváme systémové změny se státní správou a jinými decision makery. Vydáváme odborné publikace shrnující aktuální stav problematiky a doporučení pro rozvoj.
7.
Jdeme za hranice
Sledujeme celosvětové trendy, hltáme zahraniční zdroje a pak vybrané poznatky a zkušenosti adaptujeme do českých podmínek. Fungujeme v mezinárodních sítích a předáváme do světa, co se u nás osvědčilo.
„Programy TEREZY ukazují environmentální výchově směr. Jsou dobré ve všech ohledech: používají správné postupy a mají reálný dopad.“
Poznejte, jak konkrétně vzděláváme
pro budoucnost planety.
Tady jsou naše nejzajímavější publikace,
přednášky, materiály do výuky
nebo kurzy pro vyučující.
„Programy TEREZY ukazují environmentální výchově směr. Jsou dobré ve všech ohledech: používají správné postupy a mají reálný dopad.“