Vedeme mladé lidi

a vyučující k respektu, porozumění

a ochraně životního prostředí.

3 oblasti,

ve kterých zlepšujeme

vzdělávání v Česku:

Učení a hra venku
Zkoumání přírody
Ochrana klimatu

Co a jak učíme, rozhoduje o naší budoucnosti.

Proto inspirujeme:

Vyučující

  • učí venku a badatelsky
  • zkoumají s dětmi problémy životního prostředí a hledají spolu řešení
  • proměňují školu
  • reflektují a sdílí svoji praxi s kolegy

Děti a studující

  • milují přírodu a rádi v ní tráví čas
  • rozumí tomu, jak funguje příroda i věda o ní
  • chrání přírodu
  • spoluvytváří změny vedoucí k uhlíkové neutralitě

Rodiče

  • chodí s dětmi ven
  • užívají si společný čas
  • jsou dětem vzorem ekologicky odpovědného jednání
  • podporují vyučující v učení o přírodě

10 různorodých projektů,

kterými měníme svět:

Koordinační kancelář
pro Evropu a Eurasii

„Spolupráce s TEREZOU rozvíjí profesionalitu našich učitelů a tím i jejich dopad na učení dětí. Výsledkem je větší aktivita dětí, hlubší porozumění souvislostem a odpovědnější občanské jednání.“

Vítek Beran

ředitel ZŠ Kunratice

Jsme nezisková organizace
a sbližujeme mladé lidi s přírodou.

Už 45 let.

^

2024

NOVÁ PRVOUKA

  • Právě teď pracujeme na revoluční učebnici prvouky do každé české školy – a hledáme partnery.

2022

UCIMOKLIMATU.CZ

  • Podílíme se na spuštění vzdělávacího portálu ucimoklimatu.cz ve spolupráci se sedmi dalšími organizacemi
^

2020

KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

  • Vedeme národní pracovní skupinu pro klimatické vzdělávání, se kterou vydáváváme první českou odbornou publikaci pro jeho rozvoj.

2017

UČÍME SE VENKU

  • Vytváříme iniciativu Učíme se venku v koalici s dalšími organizacemi a zaplavujeme učitele inspirací, jak obohatit výuku – venku
^

2012

GLOBE PROGRAM EUROPE AND EURASIA OFFICE

  • Vyhráváme tendr a od té doby řídíme GLOBE Program Europe and Eurasia Office podporující rozvoj programu ve více než 40 zemích.

2010

BADATELÉ

  • Vrháme se do vývoje metodik a testování badatelsky orientované výuky, což se později přerodí v program Badatelé

2005

EKOŠKOLA

  • Přinášíme do ČR celosvětovou síť Ekoškol, vyzdvihovanou UNESCO jako modelový celoškolní program vzdělávání pro udržitelný rozvoj.

1998

LES VE ŠKOLE

  • Startujeme Les ve škole, zážitkové učení o lese, později jako součást mezinárodního programu LEAF

1995

PROGRAM GLOBE

  • Za ČR se pouštíme do vzdělávacího programu GLOBE,
    který na Den Země zahájil viceprezident USA Al Gore.
^

1992

PRVNÍ EKOLOGICKÉ PROJEKTY

  • Začínáme s celostátními ekologickými projekty pro
    .děti ve školách
^

1979

OCHRANA PROKOPSKÉHO ÚDOLÍ

  • Chráníme Prokopské údolí a prožíváme ostrůvek
    svobody v nesvobodě.
^

2024

NOVÁ PRVOUKA

  • Právě teď pracujeme na revoluční učebnici prvouky do každé české školy – a hledáme partnery.

2022

UCIMOKLIMATU.CZ

  • Podílíme se na spuštění vzdělávacího portálu ucimoklimatu.cz ve spolupráci se sedmi dalšími organizacemi.
^

2020

KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

  • Vedeme národní pracovní skupinu pro klimatické vzdělávání, se kterou vydáváváme první českou odbornou publikaci pro jeho rozvoj.

2017

UČÍME SE VENKU

  • Vytváříme iniciativu Učíme se venku v koalici s dalšími organizacemi a zaplavujeme učitele inspirací, jak obohatit výuku – venku
^

2012

GLOBE PROGRAM EUROPE AND EURASIA OFFICE

  • Vyhráváme tendr a od té doby řídíme GLOBE Program Europe and Eurasia Office podporující rozvoj programu ve více než 40 zemích.

2010

BADATELÉ

  • Vrháme se do vývoje metodik a testování badatelsky orientované výuky, což se později přerodí v program Badatelé.

2005

EKOŠKOLA

  • Přinášíme do ČR celosvětovou síť Ekoškol, vyzdvihovanou UNESCO jako modelový celoškolní program vzdělávání pro udržitelný rozvoj.

1998

LES VE ŠKOLE

  • Startujeme Les ve škole, zážitkové učení o lese, později jako součást mezinárodního programu LEAF.

1995

PROGRAM GLOBE

  • Za ČR se pouštíme do vzdělávacího programu GLOBE,
    který na Den Země zahájil viceprezident USA Al Gore.

^

1992

PRVNÍ EKOLOGICKÉ PROJEKTY

  • Začínáme s celostátními ekologickými projekty pro děti ve školách.

^

1979

OCHRANA PROKOPSKÉHO ÚDOLÍ

  • Chráníme Prokopské údolí a prožíváme ostrůvek svobody v nesvobodě.

7 strategií,

jak měníme školství k lepšímu

1.

Cílíme na průvodce

Vzděláváme a podporujeme ty, kteří tráví s dětmi a mladými lidmi nejvíce času – především učitele, rodiče, vychovatele, lektory apod. Právě oni totiž mají možnost ovlivnit děti nejvíce.

2.

Určujeme trendy

Přitahujeme pozornost ke klíčovým tématům vzdělávání blízkého přírodě
a děláme z nich trendy mezi odborníky, pedagogy i rodiči. Daří se nám to například s učením venku, badatelstvím nebo klimatickým vzděláváním.

5.

Propojujeme se

Naše cíle prosazujeme s dalšími partnery, zakládáme koalice a jsme aktivní ve střešních organizacích. Budujeme podpůrné komunity a předáváme naše know-how. Víme, že společně dokážeme více než sami.

3.

Známe naše klienty

Přes 40 let jsme propojeni s tisíci vyučujících, rodičů a dětí.
Průběžně zjišťujeme jejich potřeby
a problémy a mapujeme příležitosti pro rozvoj i bariéry. Díky tomu vytváříme produkty přesně pro ně.

6.

Ověřujeme si

 Naši činnost podrobujeme evaluačním výzkumům, zpětné vazbě i reflexi. Pomáhám nám to vidět, co funguje, co nefunguje a kde je ještě prostor pro zlepšení. Tím soustavně posilujeme náš dopad.

4.

Posouváme systém

Vyjednáváme systémové změny se státní správou a jinými decision makery. Vydáváme odborné publikace shrnující aktuální stav problematiky a doporučení pro rozvoj.

7.

Jdeme za hranice

Sledujeme celosvětové trendy, hltáme zahraniční zdroje a pak vybrané poznatky a zkušenosti adaptujeme do českých podmínek. Fungujeme v mezinárodních sítích a předáváme do světa, co se u nás osvědčilo.

„Programy TEREZY ukazují environmentální výchově směr. Jsou dobré ve všech ohledech: používají správné postupy a mají reálný dopad.“

Jan Činčera

expert na environmentální vzdělávání, Masarykova univerzita

Poznejte, jak konkrétně vzděláváme
pro budoucnost planety.

Tady jsou naše nejzajímavější publikace,
přednášky, materiály do výuky
nebo kurzy pro vyučující.

Zajímá vás podrobněji, jak měníme svět?