Vedeme mladé lidi
a vyučující k respektu, porozumění
a ochraně životního prostředí.
3 oblasti,
ve kterých zlepšujeme
vzdělávání v Česku:
Učení a hra venku
Zkoumání přírody
Ochrana klimatu
Co a jak učíme, rozhoduje o naší budoucnosti.
Proto inspirujeme:
Vyučující
- učí venku a badatelsky
- zkoumají s dětmi problémy životního prostředí a hledají spolu řešení
- proměňují školu
- reflektují a sdílí svoji praxi s kolegy
Děti a studující
- milují přírodu a rádi v ní tráví čas
- rozumí tomu, jak funguje příroda i věda o ní
- chrání přírodu
- spoluvytváří změny vedoucí k uhlíkové neutralitě
Rodiče
- chodí s dětmi ven
- užívají si společný čas
- jsou dětem vzorem ekologicky odpovědného jednání
- podporují vyučující v učení o přírodě
„Spolupráce s TEREZOU rozvíjí profesionalitu našich učitelů a tím i jejich dopad na učení dětí. Výsledkem je větší aktivita dětí, hlubší porozumění souvislostem a odpovědnější občanské jednání.“
Jsme nezisková organizace
a sbližujeme mladé lidi s přírodou.
Už 45 let.
2024
NOVÁ PRVOUKA
- Právě teď pracujeme na revoluční učebnici prvouky do každé české školy – a hledáme partnery.
2022
UCIMOKLIMATU.CZ
- Podílíme se na spuštění vzdělávacího portálu ucimoklimatu.cz ve spolupráci se sedmi dalšími organizacemi
2020
KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
- Vedeme národní pracovní skupinu pro klimatické vzdělávání, se kterou vydáváváme první českou odbornou publikaci pro jeho rozvoj.
2017
UČÍME SE VENKU
- Vytváříme iniciativu Učíme se venku v koalici s dalšími organizacemi a zaplavujeme učitele inspirací, jak obohatit výuku – venku
2012
GLOBE PROGRAM EUROPE AND EURASIA OFFICE
- Vyhráváme tendr a od té doby řídíme GLOBE Program Europe and Eurasia Office podporující rozvoj programu ve více než 40 zemích.
2010
BADATELÉ
- Vrháme se do vývoje metodik a testování badatelsky orientované výuky, což se později přerodí v program Badatelé
2005
EKOŠKOLA
- Přinášíme do ČR celosvětovou síť Ekoškol, vyzdvihovanou UNESCO jako modelový celoškolní program vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
1998
LES VE ŠKOLE
- Startujeme Les ve škole, zážitkové učení o lese, později jako součást mezinárodního programu LEAF
1995
PROGRAM GLOBE
- Za ČR se pouštíme do vzdělávacího programu GLOBE,
který na Den Země zahájil viceprezident USA Al Gore.
1992
PRVNÍ EKOLOGICKÉ PROJEKTY
- Začínáme s celostátními ekologickými projekty pro
.děti ve školách
1979
OCHRANA PROKOPSKÉHO ÚDOLÍ
- Chráníme Prokopské údolí a prožíváme ostrůvek
svobody v nesvobodě.
2024
NOVÁ PRVOUKA
- Právě teď pracujeme na revoluční učebnici prvouky do každé české školy – a hledáme partnery.
2022
UCIMOKLIMATU.CZ
- Podílíme se na spuštění vzdělávacího portálu ucimoklimatu.cz ve spolupráci se sedmi dalšími organizacemi.
2020
KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
- Vedeme národní pracovní skupinu pro klimatické vzdělávání, se kterou vydáváváme první českou odbornou publikaci pro jeho rozvoj.
2017
UČÍME SE VENKU
- Vytváříme iniciativu Učíme se venku v koalici s dalšími organizacemi a zaplavujeme učitele inspirací, jak obohatit výuku – venku
2012
GLOBE PROGRAM EUROPE AND EURASIA OFFICE
- Vyhráváme tendr a od té doby řídíme GLOBE Program Europe and Eurasia Office podporující rozvoj programu ve více než 40 zemích.
2010
BADATELÉ
- Vrháme se do vývoje metodik a testování badatelsky orientované výuky, což se později přerodí v program Badatelé.
2005
EKOŠKOLA
- Přinášíme do ČR celosvětovou síť Ekoškol, vyzdvihovanou UNESCO jako modelový celoškolní program vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
1998
LES VE ŠKOLE
- Startujeme Les ve škole, zážitkové učení o lese, později jako součást mezinárodního programu LEAF.
1995
PROGRAM GLOBE
-
Za ČR se pouštíme do vzdělávacího programu GLOBE,
který na Den Země zahájil viceprezident USA Al Gore.
1992
PRVNÍ EKOLOGICKÉ PROJEKTY
-
Začínáme s celostátními ekologickými projekty pro děti ve školách.
1979
OCHRANA PROKOPSKÉHO ÚDOLÍ
-
Chráníme Prokopské údolí a prožíváme ostrůvek svobody v nesvobodě.
7 strategií,
jak měníme školství k lepšímu
1.
Cílíme na průvodce
Vzděláváme a podporujeme ty, kteří tráví s dětmi a mladými lidmi nejvíce času – především učitele, rodiče, vychovatele, lektory apod. Právě oni totiž mají možnost ovlivnit děti nejvíce.
2.
Určujeme trendy
Přitahujeme pozornost ke klíčovým tématům vzdělávání blízkého přírodě
a děláme z nich trendy mezi odborníky, pedagogy i rodiči. Daří se nám to například s učením venku, badatelstvím nebo klimatickým vzděláváním.
5.
Propojujeme se
Naše cíle prosazujeme s dalšími partnery, zakládáme koalice a jsme aktivní ve střešních organizacích. Budujeme podpůrné komunity a předáváme naše know-how. Víme, že společně dokážeme více než sami.
3.
Známe naše klienty
Přes 40 let jsme propojeni s tisíci vyučujících, rodičů a dětí.
Průběžně zjišťujeme jejich potřeby
a problémy a mapujeme příležitosti pro rozvoj i bariéry. Díky tomu vytváříme produkty přesně pro ně.
6.
Ověřujeme si
Naši činnost podrobujeme evaluačním výzkumům, zpětné vazbě i reflexi. Pomáhám nám to vidět, co funguje, co nefunguje a kde je ještě prostor pro zlepšení. Tím soustavně posilujeme náš dopad.
4.
Posouváme systém
Vyjednáváme systémové změny se státní správou a jinými decision makery. Vydáváme odborné publikace shrnující aktuální stav problematiky a doporučení pro rozvoj.
7.
Jdeme za hranice
Sledujeme celosvětové trendy, hltáme zahraniční zdroje a pak vybrané poznatky a zkušenosti adaptujeme do českých podmínek. Fungujeme v mezinárodních sítích a předáváme do světa, co se u nás osvědčilo.
„Programy TEREZY ukazují environmentální výchově směr. Jsou dobré ve všech ohledech: používají správné postupy a mají reálný dopad.“